RSSCategory: Trending

Nak melancong sambil jana pendapatan sampingan? Jom sertai Grabean!

| December 14, 2017 | 0 Comments

Terdapat banyak keluaran luar negara seperti kosmetik, barangan fesyen berjenama, koleksi hobi dan makanan ringan yang mendapat permintaan tinggi, tapi sayangnya ada yang masih tidak dijual di Malayia. Sehingga kini, ramai yang masih tercari-cari jalan untuk membeli-belah barang yang hanya dijual di luar negara dengan mudah dan menjimatkan kos. Ada yang perlu pesan kepada rakan-rakan […]

Continue Reading

Bapa mentua gelap mata bolot duit insurans dan KWSP setelah kematian suami

| December 9, 2017 | 0 Comments

Bapa mertua saya berubah jadi agresif. Urusan pampasan insurans kemalangan dia yang uruskan. Permohonan sijil faraid di mahkamah syariah pun dia yg uruskan itupun sebab syarikat insurans yg arahkan, kalau nak keluarkan pampasan insurans kena kemukakan sijil faraid dahulu. Itu yang dia cepat-cepat uruskan. Sekarang ni pampasan insurans dah dibahagi-bahagikan secara faraid. Besar juga jumlah […]

Continue Reading

Satu persatu chatnya saya baca. Allahu Rabbi. Luluh hati ibu ini

| December 9, 2017 | 0 Comments

Saya terjumpa smartphone itu tanpa sengaja. Tiada security lock, justeru mudah saja saya meneliti kandungannya. Jantung berdegup laju. Hati penuh debar. Satu persatu chatnya saya baca. Semua video dan gambarnya saya lihat dengan mata berkaca. Allahu Rabbi. Luluh hati ini! “Mujur umi yang jumpa handphone ni! Kalau orang lain jumpa macam mana? Aina nak semua […]

Continue Reading

Lelaki kongsi rezekinya yang melimpah ruah sehinggalah beliau berhenti bersedekah pada satu hari…

| December 8, 2017 | 0 Comments

Kelmarin aku berjumpa dengan seorang ahli perniagaan. Cadangnya cuma nak dengar kisah jatuh bangun perjalanan beliau berniaga. Rupanya Tuhan mahu beri aku pengajaran yang betul-betul berbekas dalam jiwa. “Maaflah hari tu tak jadi jumpa, kereta saya rosak. Habis kena repair enjin,” kata beliau. “Wah, teruknya. Macam mana boleh rosak tu?” Beliau terdiam sebentar. “Ada kisah […]

Continue Reading

Asal bila suami cari isteri lain, mesti bini pertama dicop tidak pandai jaga suami

| December 8, 2017 | 0 Comments

Kes pelakon rampas suami orang. Tengok video isteri pertama kali kena temubual, si suami menggelupur telefon selalu. Sebenarnya, apa yang korang mahukan dalam hidup ini? Sudah ada anak, sudah ada isteri, apa lagi yang korang nak? Sebak bila dengar si isteri cakap, “mungkin saya tidak pandai menjaga dia.” Sepatutnya, siapa yang perlu dijaga? Dilindungi? Hati […]

Continue Reading

Perbezaan lagu Ayam Mee, DSV dengan Abang Nak Tegur, Aliff Syukri

| December 6, 2017 | 0 Comments

Selepas keluarnya lagu Dato’ Seri Vida yang berjudul ‘I Am Me’ oleh KRU Music, tidak lama kemudia, tiba-tiba keluar pula lagu Abang Nak Tegur dari Dato’ Aliff Syukri menampilkan Nur Sajat. Ianya seolah-olah menjadi trend pula. Sama ada untuk promosi produk mereka atau hanya mahukan publisiti semata-mata, wallahualam aku pun tak pasti. Lagu ‘I Am […]

Continue Reading

Belum habis rakam lagi, netizen dah pakat nak ‘dislike’ ramai-ramai klip video kedua Sajat dan Aliff Syukri nanti

| December 6, 2017 | 0 Comments

Baru-baru ini, Aliff Syukri telah terbang ke Sepanyol bersama-sama dengan rakan baiknya, Nur Sajat untuk menjayakan rakaman klip video kedua mereka setelah klip video pertama mereka mendapat jumlah dislike yang tertinggi dalam tempoh satu minggu ianya dimuatnaik ke dalam laman Youtube. Menurut Aliff Syukri beliau terpaksa membelanjakan sejumlah wang yang besar untuk merakam klip video terbaru beliau […]

Continue Reading

Sering tenung meja, digelar murid tiada kepala oleh guru lain- akhirnya guru ini dapat tahu punca sebenarnya

| December 6, 2017 | 0 Comments

Tindakan seorang guru ini harus dipuji oleh semua orang sama ada netizen terutama bagi golongan pendidik. Guru ini menceritakan mengalaman beliau yang mempunyai seorang pelajar yang sangat pendiam, introvert dan tidak mahu bergaul dengan orang sekelilingnya. Pelbagai cara digunakan untuk mendekati pelajar tersebut, melalui komunikasi atau tingkah laku sehinggakan guru ini menemui sebab dan penyelesian […]

Continue Reading

Gaya parenting yang memang trend tetapi tidak pernah masuk akal di Malaysia

| December 5, 2017 | 0 Comments

Saya mendapat screenshot ini daripada rakan di Facebook. Betapa risau beliau apabila melihat keadaan bayi ini. Cuba lihat beberapa dan mungkin banyak kesalahan lagi yang telah ibu ini lakukan dan boleh merisikokan bayi itu sendiri walaupun letak seatbelt atau raga itu muat-muat dengan kereta. Carseat sebenarnya bukan satu pilihan tetapi ia merupakan satu kemestian bagi memastikan […]

Continue Reading

Jangan disangka kucing yang comel tidak boleh bertukar menjadi harimau

| December 5, 2017 | 0 Comments

Kucing adalah haiwan yang cukup comel. Telatahnya yang nakal dan manja amat mencuit hati. Terdapat banyak manfaat dan kebaikan yang boleh kita perolehi apabila kita membela dan menyayangi kucing. Membela kucing memberi kesan kepada banyak aspek kehidupan manusia seperti  kesihatan fizikal, kesihatan mental, cara hidup dan sebagainya. Namun, tiada siapa yang dapat menjangkakan yang di sebalik sifat […]

Continue Reading