Recent Articles

‘Itu bukan rambut pontianak, itu rambut isteri kita’

| February 25, 2018 | 0 Comments

Masalah rambut gugur di kalangan wanita memang biasa berlaku. Tetapi menjadi bukan kebiasaan bagi lelaki, lebih-lebih lagi bila sudah mendirikan rumahtangga, pastinya tertanya-tanya kenapa banyak rambut gugur di merata-rata dalam rumah. Rambut yang gugur itu milik orang rumah, jangan disangka rambut makhluk lain pula. Ada banyak sebab mengapa rambut isteri banyak gugur dan sebagai suami, […]

Continue Reading

‘Kalau orang lain ni, dah lama aku tinggalkan’ – Bapa geram niatnya nak berkahwin dua ditentang isteri

| February 25, 2018 | 0 Comments

Baru mahu menaruh kepercayaan kepada suami, namun suami bagaikan tidak serik dan sekali lagi mengkhianati isteri dengan bermain cinta dengan isteri orang. Anak-anak yang terpaksa menyaksikan segala pergaduhan dan ketidaksefahaman ibu bapa mereka sedangkan pada ketika itu usia mereka masih kecil.  Walaupun begitu, si ibu dan empat anaknya masih tabah untuk bertahan dan cuba memperbaiki […]

Continue Reading

‘Ayah bercakap dengan siapa tu?’

| February 25, 2018 | 0 Comments

Hairan melihat ayahnya bercakap dalam keadaan marah di tingkap, mendorong rasa ingin tahu. Apabila ditanya, orang tua itu meminta anaknya tidak mengganggunya sebelum kembali ‘berleter’ di tingkap rumah mereka itu.  Namun sebenarnya, ayahnya ternampak dan bercakap dengan ‘benda’ yang tidak diundang. Katanya dihantar oleh tuannya untuk menganiaya abang si penulis berikutan wujudnya dendam si pelaku […]

Continue Reading

‘Orang selalu tanya dah ada isi ke belum, macam mana nak ada kalau rasmi pun belum’ – 8 bulan tak disentuh, isteri mula curiga dengan suami

| February 24, 2018 | 0 Comments

Sudah lapan bulan mendirikan rumahtangga, namun si suami masih enggan menyentuh isterinya. Pernah si isteri cuba mendekati suaminya, malangnya lelaki itu pula bersikap dingin. Apabila isteri mengajaknya untuk berbincang tentang perkara yang penting, si suami lebih rela berbincang dengan sahabat baiknya.  Hati isteri mana yang tidak hancur diperlakukan seperti itu. Sudahlah lelaki itu lelaki pilihan […]

Continue Reading

Jangan beli dan guna 3 produk kosmetik ini yang dikesan mengandungi racun berjadual

| February 23, 2018 | 0 Comments

Bahagian Regulatori Farmasi Negara (NPRA) Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) menasihatkan orang ramai supaya mengelak daripada membeli dan menggunakan tiga produk kosmetik yang dikesan mengandungi racun berjadual, merkuri, hydroquinone dan tretinoin, yang tidak dibenarkan dalam produk kosmetik. Dalam satu kenyataan, Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berkata produk tersebut ialah GG Pinky Day Cream […]

Continue Reading

“Lambakan hiburan yang tidak membangun. Tolonglah tapis!” – Wanita ini geram lambakan program sampah bermaharajela sejak kebelakangan ini

| February 23, 2018 | 0 Comments

Kalau kita tengok, pelbagai program hiburan televisyen yang ditayangkan untuk tontonan umum. Ada penonton yang fanatik dengan rancangan seperti itu, namun ada juga yang tidak gemar dengan konsep yang dibawa oleh mereka. Terbaru, seorang pengguna Facebook, Hasanah Muhsin telah memuat naik berkongsi pendapat beliau mengenai lambakan rancangan hiburan yang semakin merepek untuk ditonton di kaca televisyen. Mentaliti […]

Continue Reading

“Peluk, dukung, tidur sekatil, boleh tak ambik pelakon tak bertudung je?” – Wanita persoal pelakon berhijab tetapi tidak jaga imej

| February 23, 2018 | 0 Comments

Banyak slot drama menghiasi kaca televisyen tempatan yang menjadi fenomena sehingga populariti pelakon-pelakon utama mereka turut melonjak naik. Namun tidak dinafikan terdapat ramai pelakon wanita yang telah berhijab, tetapi adakah mereka menjaga sepenuhnya batas-batas ketika berlakon? Baru-baru ini seorang pengguna Twitter telah memuat naik status luahan perasaan beliau mengenai pelakon yang berhijab tetapi masih melakukan babak-babak yang tidak […]

Continue Reading

Kelembapan internet 4G di Malaysia lebih hebat berbanding di Myanmar?

| February 23, 2018 | 0 Comments

Sekarang ni, pergi mana buat apa semuanya perlukan internet. Namun, kadar kelambatan perkhidmatan internet membuatkan sesuatu perkara yang ingin dilakukan itu menjadi tergendala dan tidak memuaskan. Terbaru, menurut kajian yang dijalankan Open Signal, rupa-rupanya rangkaian 4G di Malaysia merupakan paling lambat antara 88 buah negara yang menyertai kajian tersebut. Apa yang mengejutkan, hasil kajian itu […]

Continue Reading

“Saiful Nang bukan doktor dan dia paling tidak layak bercerita apatah lagi menyindir kanak-kanak autism…”

| February 23, 2018 | 0 Comments

Beberapa hari yang lalu, Saiful Nang telah memuat naik status berkongsi pendapat beliau berkenaan anak autistik dan tantrum yang berpunca daripada ketagihan bermain gadget di laman Facebook miliknya. Namun, seorang pengguna Facebook yang juga seorang doktor perubatan, Syahr Musafir telah memberi kenyataan balas tentang perkara itu kerana terdapat beberapa fakta yang perlu diperbetulkan. Saya baca […]

Continue Reading

‘Semenjak ayah berpoligami, hidup keluarga kami berubah dan dia banyak mengeluh mengenai kewangan’ – Cerita realiti poligami

| February 23, 2018 | 0 Comments

Di mulut dan di depan hakim, dia berjanji akan berlaku adil kepada isteri pertama dan isteri kedua. Namun janji-janji itu entah ke mana apabila si lelaki mula terasa beban selepas mempunyai keluarga kedua.  Ini adalah realiti hidup berpoligami. Bukan bertujuan menakutkan, tetapi sekadar berkongsi pengalaman dari seorang anak yang melihat bapanya berpoligami yang akhirnya berlaku […]

Continue Reading